• 0722 786.646

Analiza posturală globală pentru adulţi

Analiza posturală globală este utilizată pentru a rezolva sau a ajuta patologiile prin intermediul unor metode simple şi neinvazive, folosindu-se de studiul şi observaţia posturii întregului organism pentru a ajunge la cauzele primare care provoacă simptome osteo-articulare.

analiza posturala adulti

Constă în determinarea şi analizarea celor mai mici devieri de la o postura normală, adică a dispoziţiei spaţiale a corpului şi a fiecărei articulaţii în parte, găsind chiar şi soluţii terapeutice inovative, care funcţionează nu numai asupra simptomelor, cum ar fi durerea de spate, dureri ale genunchilor sau ale picioarelor sau cefaleea, dar care permit şi o recuperare a spaţialitatii corpului.

Analiza posturala

Postura este comportamentul spaţial pe care corpul nostru şi-l asumă în relaţia cu ambientul în care traieşte şi în relaţie cu legile care guvernează acest ambient, prima dintre toate fiind forţa gravitaţională. Pentru aceasta, omul a dezvoltat o structura specializată care să învingă forţa gravitaţională, denumită "sistem tonic postural de stabilitate verticală”.

Este un sistem care funcţionează în mod automat şi involuntar; nu se modifică cu exerciţiul fizic şi cu gimnastică; depinde, în mod esenţial, de informaţiile senzitive, adică tactile, dureroase, de presiune, etc. care provin de la talpa piciorului.

Aşadar, comportamentul pe care îl adoptă corpul uman nu este unul întâmplător.

stabilitatea verticală anti-gravitaţională a corpului

Daca sistemul de stabilitate verticală anti-gravitaţională funcţionează normal:

• nu există motiv să existe asimetrii corporale
  • nu există motiv ca anumiţi muşchi superficiali dinamici să fie în contracţie cronică
  • nu există motiv să existe dureri.

Dacă, în schimb, sistemul de stabilitate verticală anti-gravitaţională nu funcţionează normal va exista o dezordine în distribuţia tonusului şi a tensiunilor musculare în tot corpul. Aşa apar asimetriile corporale!

Pentru o bună funcţionare a întregului corp uman este foarte importantă menţinerea sănătăţii picioarelor noastre.

În lumina acestui concept, toate situaţiile de postură alterată vin încadrate, înainte de toate, ca şi dezechilibre musculare. Toate dezechilibrele musculare, chiar şi cele care provoacă dureri osteo-articulare şi deviaţii ale dispoziţiei spaţiale tridimensionale a segmentelor osoase derivă de la proasta funcţionare a anumitelor zone ale tălpii picioarelor.

Deviaţii ale posturii

În acest caz, se poate afirma ca simptomele cum ar fi: durerile lombare, cervicale, durerile genunchilor şi ale picioarelor pot fi incadrate într-un mod absolut nou, propunând o terapie inovativa şi eficace.

Modul în care călcăm poate influenţa pozitiv sau negativ întreaga structură a corpului (glezne, genunchi, şolduri, coloană), afectând deci POSTURA.

Analiza posturală globală ajută la rezolvarea următoarelor patologii: picior plat sau cav, spina calcaneana, picior valg sau var, genunchi valg sau var, genunchi flessum sau recurvatum,“strabism” convergent si divergent al rotulei, asimetria centurilor scapulare si/sau pelvice, hiperlordoza si/sau hipercifoza a coloanei, scolioza “ascendenta” a oricarui segment al coloanei, ocluzii dentare “ascendente”, dispozitia asimetrica a tesuturilor adipoase si a tesuturilor moi, circulatie venoasa si limfatica defectuoasa.

genunchi var sau valg

Analiza posturala globală propune o readucere la normalitate a informaţiilor nervoase senzitive provenite de la punctele de proastă funcţionare, prin folosirea unei "protecţii terapeutice", şi anume a susţinătorilor plantari personalizaţi.