• 0722 786.646

Autohemoterapia minoră pentru acnee şi alergii

Tratamentul cu ozon pentru acnee

Tipuri de acnee

Tratarea acneei se face prin autohemoterapie minoră ce constă în prevelarea a 10-15 ml de sânge venos, care este amestecat cu o cantitate egală de ozon, iar amestecul obținut este injectat intramuscular.

Prin autohemoterapia minoră, se îmbunătățeste oxigenarea țesuturilor tegumentare prin creșterea eliberării oxigenului din eritrocite. Astfel, bacteria anaerobă prezentă în porii feței va fi eliminată (neplăcându-i oxigenul).

Concentrația de ozon folosită acționează la nivel intracelular și inhibă eliberarea de factori proinflamatori, precum TNF alfa și IL1. Ozonul reglează hormonal factorii de creștere: îi crește acolo unde este deficit și îi scade unde sunt în exces. Combinate, aceste acțiuni ajută organismul uman să lupte cu acneea.

În cazul în care pe ten sunt deja cicatrici sau pustule mari, se aplică injecții locale subcutanate cu ozon în concentrații scăzute (având efect antibacterian). Ozonul crește oxigenarea tisulară, determină angiogeneza, crește eliberarea factorilor de “reparare” a țesutului afectat.

Aplicarea de creme ozonizate în combinație cu injecțiile subcutanate pe cicatrici este o altă metodă de a le face să dispară. Tratamentul cu ozon în acnee se face pe parcursul unui număr de 10-15 ședințe de autohemoterapie minoră. În funcție de răspunsul individual al pacienților, acestea pot fi efectuate o dată pe săptămână sau de două ori.

Ozonul este un “antibiotic natural” la care germenii nu dezvoltă rezistență și care nu produce efecte secundare.

În cazul în care, la momentul începerii tratamentului cu ozon, pacientul este sub tratament medicamentos, acesta din urmă nu va fi întrerupt brusc, ci se va merge în paralel până la eliminarea acestuia.

Tratamentul cu ozon pentru alergii

Ozonoterapia are acțiune imunomodulatoare și antiinflamatoare asupra organismului, prevenind reacția de alergie. Prin oxigenarea celulelor, ozonoterapia activează metabolismul celular și acționează asupra mecanismului imunologic de producere a inflamației locale (tratând mai întâi cauza). Nu se va rezolva predispoziția genetică a pacientului pentru o alergie sau alta, dar îi va putea asigura un trai normal, ameliorându-i simptomele. Aceasta ameliorează sinteza IgE, anticorpii IgE, fiind un tip de imunoglobine produse de organism implicate în reacțiile alergice.

Alergii