• 0722 786.646

Infiltraţii PRP (plasmă bogată în plachete)

Infiltraţiile cu PRP reprezintă un tratament non-chirurgical de vindecare, folosit în foarte multe domenii, inclusiv în ortopedie şi în medicica sportivă. Practic PRP este injectată în regiunea afectată pentru a stimula şi a spori procesul de vindecare. PRP este sângele propriu al pacientului modificat prin centrifugare cu scopul de a produce mega doze din „ingredientele” necesare procesului de vindecare care sunt stocate în trombocitele noastre.

Infiltraţii PRP în ortopedie

Infiltraţia cu PRP (plasma îmbogaţită cu trombocite) acţionează conform sistemului natural de vindecare al organismului. Avantajul este dat de concentraţia foarte mare de trombocite, care odată injectate eliberează factori de crestere, ce iniţiaza şi amplifică procesul de vindecare.

Plasma bogată în plachete (PRP) se prepară prin recoltarea unei mici cantităţi de sânge de la pacient (similar cu prelevarea de sânge pentru analize), care este apoi prelucrat prin centrifugare, proces care separă plachetele de celelalte celule sanguine. Lichidul obţinut este plasma bogată în plachete, deci un cocktail concentrat de factori de creştere, capabil să influenţeze semnificativ regenerarea ţesuturilor.

Virtutiile tratamentului cu plachete sunt cunoscute de mai mulţi ani, fiind aplicate iniţial în medicina sportivă, pentru vindecarea leziunilor osteo-tendinoase şi ligamentare şi recuperarea rapidă a sportivilor de performanţă. În prezent, indicaţiile tratamentului cu PRP s-au extins, acesta fiind folosit pentru regenerarea nervilor, oaselor, muşchiului cardiac, vindecarea rănilor dificile, îmbunătăţirea aspectului pielii.

Procesul de vindecare se realizează în trei etape:

1. Etapa inflamatorie - apare imediat dupa infiltraţie şi până la 72 ore după. În această perioadă, pacientul poate suferi o amplificare a durerii, datorită inflamaţiei ce se produce la nivel local
  2. Proliferarea celulară - această a doua etapa din procesul de vindecare este foarte importantă datorită numărului foarte mare de celule noi ce se formeaza în perimetrul ţesutului lezat, datorită numărului mare de factori de creştere eliberaţi
  3. Remodelarea ţesutului - ultima etapa de vindecare este reprezentată de diferenţierea celulelor nou-formate, celule ce iau locul celulelor distruse în urma leziunii, formând astfel ţesutul nobil

Avantajele tratamentului cu PRP:

• se reduce considerabil riscul infecţiei, datorită folosirii sângelui autolog şi a sistemului steril cu filet al recipientului şi seringilor utilizate pentru recoltare, centrifugare şi infiltraţie.
  • favorizează regenerarea ţesutului nobil în locul leziunilor; astfel acţionează asupra cauzei durerii, spre deosebire de alte terapii, ce au rol doar asupra efectului de moment, de scădere a durerii fără a stopa degenerarea
  • acţionează exact ca sistemul natural de vindecare al organismului, pe care îl amplifică datorită numărului foarte mare de factori de creştere

Afecţiuni frecvente ce pot fi tratate cu PRP în ambulatoriu:

• Epicondilita laterală
  • Fasceita plantară
  • Tendinita / tendinoza ahileană
  • Tendinita / tendinoza patelară
  • Condropatii în stadii incipiente

Efecte clinice:

• eliminarea durerilor articulare
  • sporirea amplitudinii mişcărilor articulare
  • reducerea rigidităţii matinale
  • refacerea lichidului sinovial
  • îndepărtarea spasmului muscular
  • prelungirea perioadei de remisie

Efecte biologice:

• intensificarea proceselor de regenerare la nivel celular
  • stimularea formării fibroblastelor, osteoblastelor, condrocitelor
  • intensificarea procesului de colageneză, osteogeneză, angiogeneză
  • activizarea creşterii reţelei capilare
  • îmbunătăţirea circulaţiei sanguine
  • intensificarea metabolismului aerob în ţesuturi

Pret: 350 RON / procedură

3 proceduri / an

Infiltraţii PRP în medicina sportivă

La baza procedurii stă metoda patentată de prelucrare a sângelui pacientului cu ajutorul eprubetelor biotehnologice vidate certificate si a unui procedeu special de centrifugare. În timpul procedurii, din sânge se extrage o formă injectabilă de plasmă trombocitară, care se introduce în ţesuturile afectate ale pacientului.

Cum funcţionează

• Se introduce local
  • Acţionează doar în ţesuturile care necesită regenerare
  • Nu are o acţiune sistemică asupra organismului
  • Poate fi combinată cu metodele clasice de tratament
  • Reduce durata perioadei de recuperare dupa operaţii şi traume

Avantajele procedurii

• Siguranţă - nu produce alergii, respingeri şi efecte adverse
  • Eficienţă - reduce durata perioadei de refacere a ţesuturilor afectate
  • Practicitatea - procedura este atraumatică şi nu necesită perioadă de recuperare
  • Universalitatea - poate fi combinată cu metodele clasice de tratament

plasmoactive

Indicaţii de aplicare a procedurii

• contuzii, luxaţii, entorse
  • tendonopatii
  • rupturi ligamentare
  • leziuni ale ţesuturilor musculare
  • fracturi

Efecte clinice:

• Accelerarea vindecării traumelor cu diferit grad de severitate
  • Atenuarea simptomelor clinice ale traumelor (durere, edem, roşeaţă, mobilitate redusă)
  • Reducerea perioadelor de recuperare

Efecte biologice:

• Intensificarea proceselor de regenerare la nivel celular
  • Stimularea formării de fibroblaste, osteorblaste, condrocite
  • Intensificarea proceselor de colageneză, osteogeneză, angiogeneză
  • Îmbunătăţirea circulaţiei sanguine şi a metabolismului

Combinarea metodei cu Ozonoterapia

În medicina sportivă, această metodă poate fi combinată cu succes cu alte proceduri medicale. Aplicarea concomitentă a infiltraţiilor cu plasmă, a injecţiilor cu ozon, electromiostimularea, reflexoterapia şi masajul permite reducerea perioadei de vindecare a traumelor şi de recuperare postoperatorie.