• 0722 786.646

Intrebări frecvente în hidroterapia de colon

De ce hidrocolonoterapie?

• pentru ca un colon se comportă în timp precum "țeava de eșapament" a unui autoturism, pe pereții acestuia depunându-se reziduuri care nu vor mai lăsa principiile active din alimente să se absoarbă, în schimb aceste reziduri vor fi absorbite la nivelul colonului și se va produce fenomenul de autointoxicare;
  • pentru că la nivelul colonului se secretă mai mult de 90% din serotonina ce asigură organismului o stare de bine - colonul fiind numit și "cel de-al doilea creier al organismului";
  • pentru că, potrivit noilor concepte de microbiotă și microbion, sănătatea întregului organism depinde de cantitatea și calitatea microorganismelor vii de la nivelul colonului – lipsa diversității acestor microorganisme pare a fi cauza bolilor autoimune, dermatitelor, obezității morbide și chiar a diabetului zaharat;
  • pentru că un colon inflamat afectează vascularizația, respectiv funcționarea tuturor organelor din jur - ficat, pancreas, splină, uter, vezica urinară, etc.;
  • un colon inflamat este mai puțin mobil, afectează mobilitatea diafragmei și calitatea respirației;
  • pentru ca această terapie reprezintă o modalitate de stimulare directă a musculaturii netede a colonului (stimularea peristaltismului).

Întrebări frecvente

Da, deoarece apa este introdusă în organism cu o presiune mică, astfel neexistând riscul de perforație.

Numărul de ședințe se stabilește împreună cu medicul în urma anamnezei și consultului, ținând cont de afecțiunile pacientului și necesitățile acestuia.

În general sunt necesare aproximativ 5 ședințe, o dată sau de două ori pe an. Primele ședințe ar trebui efectuate la interval de trei zile, apoi o ședință săptămânal.

Să verific să nu mă aflu într-o situație în care această procedură este contraindicată. Cu aproximativ 48 de ore înainte, ar trebui să măncam mese ușoare, supe, legume gătite, fructe, să evităm alimentele care fermentează, consumul de alcool, iar cu două ore înainte de procedură ar trebui să nu mai mâncăm, dar putem bea ceaiuri sau apă.

Având un colon curat după procedură, ar trebui să profităm de acest lucru și să consumăm sucuri proaspete din fructe și legume, ceaiuri și să evităm pentru aproximativ 3 zile după procedură consumul de carne și alcool. În perioada în care se efectuează aceste ședințe de hidrocolonoterapie, se vor consuma probiotice sub formă de plicuri și se vor consuma cantități mai mari de iaurt și kefir.

Această terapie este o modalitate de a stimula musculatura netedă a colonului, ajutănd tonusul precum și de remodelare a colonului. În ceea ce privește microflora bacteriană, în timpul procedurii se vor spăla atât bacterii "rele", dar și bacterii "bune", de aceea se recomandă consumul de probiotice pe parcursul întregii perioade în care se efectuează aceste ședințe de hidrocolonoterapie.